Obalamy mity o zawodzie wedding plannera!
Zawód konsultantki ślubnej cieszy się coraz większą popularnością wśród Par Młodych.
Kim jest wedding planner i czym się zajmuje? Dlaczego nie każdemu odpowiada jego wsparcie?
Przedstawiamy poniżej najpopularniejsze stereotypy 😉
1. ,,Konsultantki ślubne organizują tylko duże, luksusowe śluby – jest to usługa premium’’:
· Rzeczywistość: Konsultantki ślubne organizują różnego rodzaju przyjęcia weselne, niezależnie od ich skali. Mogą dostosować swoje usługi do różnych budżetów i preferencji przyszłych Par Młodych.
2. ,,Z pomocą znajomych i rodziny nie jest mi potrzebna żadna konsultantka’’.
· Rzeczywistość: Korzystanie z pomocy rodziny i znajomych przy planowaniu ślubu może być wspaniałym doświadczeniem i niesie ze sobą wiele korzyści takich jak znajomość preferencji czy oszczędności finansowe, natomiast warto również wziąć pod uwagę wyzwania związane z korzystania tylko i wyłącznie z pomocy najbliższych:
a) Brak doświadczenia: osoby spoza branży ślubnej mogą nie posiadać wiedzy w planowaniu ślubów i nie zdawać sobie sprawy z potencjalnych problemów.
Konsultantki ślubne posiadają bogate doświadczenie, kontakty w branży, co może przyczynić się do bardziej zorganizowanego i płynnego przebiegu przygotowań.
b) Ograniczona dostępność: znajomi i rodzina również mają swoje obowiązki i zobowiązania co może wpływać na ich dostępność czasu i zaangażowanie w planowaniu ślubu.
3. ,,Nie ma różnicy jaką konsultantkę ślubną wybiorę’’.
· Rzeczywistość: jak rozpoznać, że to właśnie z tą konsultantką chcesz podjąć współpracę?
a) KOMUNIKACJA - to podstawa! Konsultantka ślubna powinna być dobrym słuchaczem, a przede wszystkim powinna potrafić rozumieć Wasze potrzeby. Musicie poczuć to ,,coś’’ 😉
b) STYL I WIZJA: Każda konsultantka ślubna ma swój unikalny styl i wizję. Ważne jest, abyście podzielali podobne gusta dotyczące tego, jak powinien wyglądać Wasz ślub.
c) ZAKRES USŁUG: Konsultanci ślubni mają różne oferty. Niektórzy zajmują się jedynie koordynacją dnia ślubu, podczas gdy inni oferują pełny zakres usług, począwszy od wyboru lokalizacji po zarządzanie budżetem.
d) DOSTĘPNOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ: Konsultantka, która jest dostępna i elastyczna, może lepiej dostosować się do Waszych potrzeb i życzeń. Ważne jest, abyście czuli, że możecie zawsze się do niej z każdym problemem zwrócić.
Wybór konsultantki ślubnej ma znaczenie, ponieważ wpłynie na przebieg i ostateczny efekt waszego ślubu. Przyjrzyjcie się starannie dostępnym opcjom, rozmawiajcie z potencjalnymi konsultantkami i wybierzcie tę, która najlepiej odpowiada waszym potrzebom i oczekiwaniom.
4. ,,Miejsce weselne, które wybraliśmy oferuje nam w cenie konsultantkę ślubną’’.
· Rzeczywistość: Konsultant ślubny zatrudniony w obiekcie weselnym to zupełnie inna usługa niż podjęcie współpracy z zewnętrzną konsultantką ślubną.
Konsultant ślubny w obiekcie weselnym oznacza, że ta osoba jest zatrudniona przez konkretny lokal i jest odpowiedzialna za organizację i koordynację ślubów organizowanych w tym miejscu.
Zadaniem wedding plannera w lokalu jest między innymi: spotkanie się z parami, aby omówić ich oczekiwania i preferencje, oprowadzenie par młodych po wnętrzach, przedstawienie udogodnień, możliwości dekoracji, odpowiadanie za ustawienie stołów, dekoracji, oświetlenia, ale tylko i wyłącznie na terenie przestrzeni weselnej.
Przy wyborze obiektu weselnego z własną konsultantką ślubną ważne jest omówienie zakresu jego działań, dostępności oraz współpracy.
5. ,,Współpraca z konsultantką odbiera nam decyzyjność oraz radość z przygotowań do ślubu’’.
· Rzeczywistość: Współpraca z konsultantką ślubną ma pomóc Wam w zminimalizowaniu stresu i uczynić przygotowania do ślubu bardziej płynnymi. Rolą konsultantki ślubnej jest zaoferować Wam wsparcie i doświadczenie.
Ważne jest, abyście czuli, że proces organizacji ślubu jest dla Was satysfakcjonujący i dostosowany do Waszych oczekiwań. Konsultantka ślubna dostosowuje swoje działania do Waszych potrzeb tak, abyście mogli cieszyć się każdym etapem przygotowań.
Konsultant ślubny zajmuje się organizacją i koordynacją wszelkich aspektów związanych z planowaniem ślubu i przyjęcia weselnego.
Jego głównym zadaniem jest wspieranie pary młodej w procesie przygotowań do ślubu, aby uczynić to wyjątkowe wydarzenie jak najbardziej płynnym, zgodnym z oczekiwaniami i pozbawionym stresu.
Wedding Planner pełni rolę doradcy, organizatora i koordynatora, zapewniając pomoc na każdym etapie organizacji ślubu.
Jego praca wymaga elastyczności, umiejętności organizacyjnych, kreatywności, aby Wasze marzenia przełożyły się na efekt końcowy tego wyjątkowego dnia.